eindhoven havadisleri

neler yapiyorum burada




Dun gece aklima geldi, her ay banyoda meme kontrolu yapiyoruz ya, iste aynen onun gibi zaman zaman teyzeligimizi de olcmemiz lazim.

Hani her yil Mart/ Nisan geldi mi hepimizde bir hareketlenme oluyor, allaaah got gobek aldi basini gitti, selulitler yorgan gibi olmus deyip kendimizi misir puskulu caylarina, at kili firclara adiyoruz, banyodan tuvaletten cikamiyor oluyoruz ya, onun gibi yilda bir kere kendimizi teyzelik detoksuna almaliyiz bence hanimlar, sonucta teyzelik de basini kucukken ezmemiz gereken bir hadise.

Ben dun bir baktim, ohoooo almis basimi gitmisim son yillarda. Neler mi olmus, gelin birlikte inceleyelim:

1. Oturma odasi: Arkadaslar, benim bir oturma odam olmus caktirmadan. Hani tam o tasrada evlerde falan olur, misafir geldiginde degil, evde kendi kendineyken oturursun, en fazla cok yakin bir arkadasini orda agirlarsin, iste o oda. Dun aksam kocam salondan tam cikmak uzereyken, bu aksam burda otursak mi, nicedir oturmadik diyince bir farkettim ki, misafir olmayinca oturmuyoruz artik alt katta.

Bu bahsettigim alt katta misafire cikarip kendime cikarmaya kiyamadigim kristaller, gumusler falan yok bu arada, belirteyim. (Henuz mu demeliyim?) Sirada ne var? Evi bucagi pembe duvar kagidiyla kaplayip dantellerimi mi cikaracagim?

Misafir odasi/ oturma odasi ayrilmis vaziyette olan tanidigim (kayinvalidem ve onun kankalari haric) tek insan ben olduguma gore, bu kategoride kendime ekstra puan veriyorum, +50 teyzelik points.

2. Misafir terligi: Evimde uc cift kendi satin aldigim iki cift de annemlerin geldiklerinde biraktigi, toplam bes cift misafir terligi var. Terliklerden bazilari topuklu. I rest my case. +50 teyzelik point, terlikler icin, +20 topuklu terlikler icin.

3. Iclik: Termaldi, iclikti, heattech ozel kislik kiyafetti, hepsini ust uste giyiyor, yine isinamiyorum. +15 teyzelik points. (Burda cok soguk bir iklimde yasadigim icin kendime kiyak gectim farkindaysaniz.)

4. Yun kusak: Burda artik yatacak yerim yok, bildiginiz anam babam isi olmasa da bir tur yun kusagim bile var. +50 teyzelik points.

5. Toplu tasima davranisi: Bir zamanlar bu satirlarin yazari sosyal fobileri olan bir insandi. Eskiden iki kisilik bir koltukta kendi basina yayilmis bir insani gorsem hayatta o insani uyaramaz, ahirda yasiyor essolusu diye sinirlenerek ayakta giderdim otobuste. Simdi, elimde semsiye varsa, semsiyenin ucuyla etrafa yaydiklarini gostererek toparlaniverin diyiveriyorum. Bes seneye ben yasliyim, yer ver kivamina gelecek miyim acaba (Allah korusun)

+30 teyzelik points.

6. Toplumla genel iliskiler: Aynen annem gibi, cenem acildi. Annem 'abla gec kalacak misiniz'diye soran otopark kahyasina butun gunluk planimizi, hayat hikayemizi falan anlatir. Kendimi zaman zaman Kurtulus'ta gezerken annemin kanka oldugunu bilmedigim esnaftan yorumlar alirken bulurum. Sagolsunlar, hosgeldin derler, annen gelecegini soylemisti derler de... ben o insanlari bilmiyorum ki?

Iste ben de annem kadar olmasa da tanimadigim insanlara anlamsiz uzun konusmalar yaparken buluyorum kendimi zaman zaman. Hollanda gibi bir ulkede herhalde dumduz akil hastaligina delalet ediyor bu yaklasim, ben Turkum, bizde boyledir, annem de boyledir demek beyhude.

+60 teyzelik points.

Gordugunuz gibi toplam +275 teyzelik puani ile feci yollara dogru gidiyorum. Bu gidise acilen bir son vermem lazim. Otobuste oturmayi seviyorum, ondan vazgecmeyecegime, - 20 derecede affedersiniz zike zike iclik giyecegime gore tek yapacagim sey oturma odasini baska birseye cevirmek (Ebrusallicilik oynayip Pilates odasi mi yapsam?) ve o misafir terliklerinden acilen kurtulmak.

Ya siz, siz ne kadar teyzesiniz?
* icinizdeki teyzeyi taniyin


“Biz kadınlar maalesef kürk sevdasından vazgeçemiyoruz. Böyle huylarımız var. Evet, üstümdeki kürk gerçek ama bu konunun uzamasını istemiyorum. Ben evde kedi besliyorum. Hayvanseverler beni yanlış anlamasın.”

Iclal, bu isleri benim icin bu kadar kolay hale getirince seninle dalga gecmenin bile zevki kalmiyor, biliyor muydun?

Bundan bir yil evveldi sanirim, olum ve pratik gereklilikleri hakkinda dusunmeye basladim. Ortada bir hastalik oldugundan ya da ruh hastasi oldugumdan degil, sadece kontrol manyagi oldugum icin (bunu da ruh hastaligi sayacak degilsiniz degil mi?). O mes'um an gelip cattiginda elimde bir plan, bir liste olursa sanki daha kolay olacak hersey gibime geldigi icin.

Anneme sordum utanmadan, anne dedim, sen yarin oburgun pat diye gitsen ne ne istedigini biliyoruz, ne de kime basvuracagimizi dedim. Vallahi, isimiz zor. Allah korusun, gecinden versin, kim, nasil karar verir kimin nereye gomulecegine? Bana kalsa (ki elbette herkes gibi ben de en once olmeyi diliyorum icimden, boyle tatsiz bir isle ugrasmamak icin) ben annemi cok mutlu oldugu bir yerde topraga vermek isterim, ama ben bu konudaki tek karar mercii degilim ki? Aynisi (yine allah korusun, allah gecinden versin) kocam icin de gecerli. Simdi pat diye olse, niye ben onu sadece dogdugu icin o kucuk Anadolu kasabasinda gommek zorunda olayim ki? Niye musluman bir cenaze yapilmak zorunda? Hayati boyunca organize hicbir din ile, hicbir iliskisi olmamis insanlarin ne kadar iyi bir 'kul' olduguna dair niye yalanlar atiyor, kotu helvalar yiyoruz?

Hic icim rahat degil bu konuda.Dini bir cenaze de istemiyorum, genizden konusan uyuz bir adamin hakkimda atip tutmasini da istemiyorum. Bir gun eninde sonundaolecegim, niye illa ki bir seromoni yapmak zorundayiz ki? Hic olmamisim gibi davransak, evi bucagi hizla kapatsak, bitse olmuyor mu? Diyelim Hollanda'da daha bir elli sene daha yasadim, (Farkindaysaniz dunyaya kazik cakmaya niyetim var) artik Turkiye'yle bagim falan kalmadi ama bu elli senemi de buraya cok alismadan gecirdim, o zaman burda bosuna yer tutmayacak miyim? Allahin bir kulu mezarimi ziyaret etmiyorsa niye mezarim olsun ki?

...

Bu yazinin buraya kadar kismini 2010 yilinin ekim ayinda yazmis, taslak olarak birakmisim. O zamandan bu zamana olum hakkinda dusunmeye devam ettim. Zaman zaman panikle, zaman zaman sogukkanlikla tam o an olsem/ kocam olse/ aileme bisey olsa ne olacagini dusundum. Dusundum de bos da durmadim.

1. Su an itibariyle olu versiyonum canli versiyonumdan daha cok para ediyor, evi alinca saglam bir hayat sigortasi yaptirmam icap etti cunku. Cenaze sigortasi yaptirmayi bir sure dusundukten sonra cenaze isinden vazgecince ondan da vazgecmis oldum. Umarim arkada borc birakmam. 2. Organlarimin tamamini bagisladigim gibi kalan vucudumu da bilime bagisladim. Yorgan gitti, kavga bitti, oraya mi gomulecegim, burada mi curuyecegim sorunu da kalmadi. Tip ogrencileri umarim tipimle dalga gecmez, aa eni konu sismanmis bu kadin, bacaklar da carpik miymis ne demez diye umuyorum artik. 3. Kocam benden evvel giderse onu yuzuk yapmaya karar verdim. 4. Annem ve Babam beni zerre kadar ciddiye almadiklari gibi kendi planlarini bir yere yazmalari konusundaki telkinlerimi kiclarina sallamadilar. Genisliklerine saglik diyorum. 5. Bir de kendi kendime bir de vasiyet yazip bir mail haline bir kosede tutuyorum, arkamdan acip okusunlar diye. Eskimis penye tisortlerim, sac tokalarim gibi degerli kisisel esyalarimi ablam ve cok yakin arkadasalarim arasinda paylastirirken cok duygusal anlar yasadim, kiymetini onlar bilirler diye.

Elbette biliyorum, hicbisi insani sevdiklerinin kaybina hazirlamiyor. Kronolojik olarak o zamanlar yaklastikca kendimi bunlari dusunurken buluyor olmam salak bir mesguliyet iste. Gerceklige nasil da hazir olmadigimin bir gostergesi daha.


konuşanlar

dinliyoruz


XML

Powered by Blogger



© 2007 eindhoven havadisleri | Blogger Templates .