On dokuz sene, dile kolay. Konu kesirler olsun, ya da belediye encumeninin gorev ve sorumluluklari,siyasi dusunceler tarihi veya Amerikan dis siyaseti, polinomlar ya da Hollandacanin ayrilabilir fiilleri, ben ayni aciyi cekiyorum.

Tami tamina on dokuz senedir ogrenciyim ben, defterimle kalemimle bir sinifa gidiyor, bir hocayi dinliyorum yillardir. Hep ama hep 'odevim var' benim. Yeter artik, di mi?

On dokuz sene. Yirmi bes yasindayim.

On dokuz senenin on yedisini ders calismam gerektigi halde ders calisamayarak, bunun icin sucluluktan geberdigim icin kendime eglenme veya rahatlama sansini vermeyerek gecirdim. O is bitene kadar koltukta oturma hakkim bile olmadigini dusundugumden popom pide gibi oldu, o is bit(e)medi. Yok, mumkun degil yapamiyorum. Sinirden kendimi yedigim, evdekilere zivzivlendigimle kaldim.

Tedavi olmak istiyorum, amaaan yapmak istedigimde yaparim demek istiyorum, ders calismayinca kendimi suclu hissedip vaktimi uzulerek gecirecegime disariya cikip eglenerek gecirmek istiyorum. Olmuyor. Can cikmayinca huy da cikmiyor.

Ne baharlar gecirdim bu sekilde, bahar donemi vizelerine calisamayarak. Calisamamaya ve kivranmaya ayirdigim vakit calismaya ayirdigimin uc kati oldu hep.

Mumkunse duzelmek istiyorum artik.

Yorumlar

özden dedi ki…
bu benim "çalışma-çalışamama- çalışamamadan dolayı çekilen acı" kısır döngümün aynısı.hissiyatım aynen böyle ve ben de kendi kendime ya adam gibi çalışmayı öğren ya da satarım çalışmayı demeyi diyorum ama yok olmuyor...üstelik ben 31 yaşındayım, durum daha vahim yani :)
divadeiwob dedi ki…
gelecek sene kutlarız "Eğitimde 20. Yılımız"ı. İsmail'i de alırız, gerçi o 25. senesini kutlayacak ama olsun : ))
ycurl dedi ki…
19 sene azmis canim :) Doktora yapanlar ne yapsin!
daphnevega dedi ki…
Öss'ye girdiktekten sonra bile, takip eden aylar boyunca dışarda rahat rahat otururken "Eyvah ne yapıyorum ben burada!" diye bir panik hissi doldu içime, elim yüz kere test kitaplarına gitti. Nefret ediyorum bu histen, hala oluyor hazırlamam gereken br şeyler varken..
Seda dedi ki…
25 yasindami? huh? bende ne biliim 27-28 yaslarinda sanmistim seni.

19 sene dile kolay. ama ogrenmek ne guzel degilmi? ya uzak biryerlerde okumasina izin verilmeyen biri olsaydin nasil olurdun? cehaletin gozu kor olsun.
elif dedi ki…
acini anliyor ve paylasiyorum sevgili arkadasim.
Sndrfknella dedi ki…
Sırf bu histen kaçmak için masterdan sonra doktoradan kaçtım... hala da kaçıyorum. Çoook da iyi ediyorum ;)

Sevgiler
dedi ki…
neea 19? 19 ney ki? leblebi çekirdenk. kızım benim sadece üniversite maceram 15 yıl sürdü. 7 lisans+2 yüksek+2 atıldığım doktora +4 yıl bitirdiğim doktora. yaş olmuş 33, daha yeni bitti övrenciliğim. 19 ney? 25 ney? peaaaa. dünkü çocuk seni.
yasemin dedi ki…
ben de aynen böyleydim. çok acı bi durum. en son 2 sene önce ehliyet sınavına hazırlanmaya çalışırken girdim bu krizlere. neyse ki artık bu hislerden uzak, mutlu bi insanım.

Popüler Yayınlar