Eyvah Koray rejimde!

Hadi kadinlar, soyleyin bakalim, su hayatta hastalanmis (allah kotu hastaliktan korusun, soyle nezle, grip gibi basit biseyden bahsediyorum elbette) kocaya bakmaktan daha kotu ne olabilir? Evvet, bildiniz, rejim yapan koca. Eyvah ki eyvah.

Hayatim boyunca BMI standardina gor 'normal' kilolu oldum. Elbette her kadinin verecek birkac fazla kilosu vardir, ama isin asli su ki, saglikli, normal bir kilodayim. Gelin gorun ki Koray icin durum boyle degil, yine guzide BMI olculerine gore obez kabul ediliyor hatta. Dikkatinizi cekerim: kilolu degil obez.

Acikcasi benim gozumde bunun estetikle hic alakasi yok, benim kocam bence dunyanin en yakisikli adami ama sagiligindan korkuyorum, zaten ailesinde seker hastaligi var, e yas geldi 35e dayandi, bu vakitten sonra boyle kalmaya inat etmek benim gozumde ben erkenden yaslanmak, hastalanmak, hatta olmek istiyorum demek. Bunun boyle oldugunu hepimiz biliyoruz, kabul ediyoruz degil mi? Evet. E ne yapalim o vakit? Kilo verelim, olsun bitsin...

Kilo verelim deyince insanin aklina ne geliyor peki? Diyetisyen, degil mi? Koray gitti, sanirim dunyanin en boktan diyetisyenini buldu once kendine. Kadinin saglikli beslenme rehberini acip, buna uy bakalim ne olacak diyerek cok heyecan verici bir hedef koydu adamin onune uc ay evvel, Koray yaklasik uc kilo vererek gecirdi bu vakti. Ben sacimi basimi yoldum, ayri mesele, gercek bir diyetisyen olsa bunu mu yapar Allah askina?

Tatilden donunce ise yeni bir yontem onerdi teyze: diger gunler 'saglikli' bir beslenmenin yani sira, haftada bir gun yogun sut urunu ve meyva rejimi. Bu yogun rejim gunu adamcagiz neredeyse ac kalacak, ustelik o kadar sut ve meyva yemekten dolayi siniri bozuldugu yetmedigi gibi is yerinde nahos durumlar olacak. (Lahana diyeti yapmis, yakininda yapilmis insanlar, anladiniz siz beni) Hadi bakalim.

Rejim yapan adamla yasamak cok zor bisi arkadaslar, oyle boyle degil. Hele rejim yapan adam yemege, icmeye duskunse (bunu icmeye ve icmeye diye okuyunuz) is daha zor. Alkol her rejimin bir numarali yasagi sonucta, efektif bir sekilde zayiflamak icin ne yaparsan yap icmemen gerekiyor, bu kadar basit. Ama gelin de bunu cuma gunu isten gelmis, yorgun ve gevsemek yani iki kadeh, uc kadeh ve devami kadehler icmek isteyen birine anlatin. Kadinlar uc ay sonra giyecegi giysiyi hayal ederek, arkadaslarinin o incelmis beli, popoyu gorunce yuzunun alacagi ifadeyi dusunerek tutarlar girtlaklarini, ya erkekler? Yok onlarin popolarini gostererek hava atacaklari kimse, onun icin cart diye kalp krizi, curt diye diyabet allah korusun.

Bu kadarla kalmiyor efendim, bu kadarla kalmiyor. Butun hafta onun yagi, bunun tuzu, bunu pisirme bunu pisir diye umugunuze azrail gibi coken adam 'disari' salindiginda, yok misafir geldiginde lop lop gocuruyorsa normalde hic yememesi gerekenleri, o bir hafta yaptigi rejim cope gidiyor, iki gun sonra yine onun yagi, bunun eti diye sizi yiyorsa catla, geber, bana ne senin rejiminden diyorsunuz ama yine de olmuyor. Adamin zayifligi/ sismanligi sizin sorumlulugunuz ne de olsa, ay masallah gelin hanim da iyi bakmis bizim adama diye sen duyuyorsun sonra o laflari. Adamin yemegini sen yapiyorsun ya hasta eden de sensin sonucta, mantikli bir onerme bu.

Bakin hakkini vereyim, yemek yemiyor da yemekten bahsediyor bugunlerde Koray. Ben de bu yeni haline alismaya calisiyorum, yemek programlarina da yemekle ilgili her konusmayada da hastalikli bir ilgi gosteren bendim bu vakite kadar. Bu sefer kararliyim ama, bu is onun isi, zayiflarsa da kendisi bilir, zayiflamayip sisman, vaktinden evvel yasli ve hasta bir adam olursa da kendisi bilir. Ben bu isten de, adamin lokmasini sayan kotu kadin-polis olmaktan da, butun hafta kendim de brokoliye talim edip gozumun onunde o butun haftanin emeginin yandigini gormekten de biktim cunku. Benim durumumda yuzlerce, binlerce kadin vardir eminim, kadinlar ailelerine bakar, ise gider ve bin turlu seyle ugrasirken bir yandan rejim de yapabiliyor, bu konuda kocalarina bir is dusmezken kadinlarin bu konudaki derdi nedir anlayamadim gitti.

Olmadi on bes seneye andropoza girer de belki bu sefer estetik kaygilarla kilo vermek ister, bilemiyorum. Bakalim, gorecegiz.



***

Yukaridaki kismi yazdiktan sonra banyo yaptim, biraz dusundum banyo yaparken de. Ayni hatayi yaptigimi dusundum: sanki kocamin kendine ait bir akli, iradesi, fikri yok da benim iteklemem, tetiklemem, tepistirmem sonucu birseyler yapacak veya yapmayacak, ben olmasam ac kalacak/hasta olacak/ obez olacak gibi bir durum. Durumdan vazife cikarma basbayagi. Ben olmasam mahfolursun demenin evlilikcesi bu basbayagi.

Koray benim kilom, vucudum, suram veya buram hakkinda bir laf etse onu parcalara ayiracagimi dusundum, bu benim bedenim sana ne diye baslayip, bana saygi duymuyorsuna getirecegimden, cok kizacagimi, bir omur basina bana koca gotlu demistin sen bir tarihte diye kakacagimi dusundum.

Sonucta bu konu hakkinda fazla dusunmenin de ona kizmanin da bir anlami yok, bu kadar kiloyu vermek hayat tarzi degisikligiyle olabilecek bisi sadece, bunu yapip yapmayacagina da her zamanki gibi buna da Koray 'koray zamani' na gore karar verecek.

Yine de - dayanamayan kadinin- ozel notu: Kuzucum, lutfen ama:)

Yorumlar

tavsan dedi ki…
Konu diyet, zayiflama vs. olunca hemen bitiverdim:) Deniz valla senin yapabilecegin en iyi yardim elestirmek ya da lokma saymak degil de Koray'a eslik etmeye calismak olabilir. Yani karsisinda onun yememesi, icmemesi gereken seyleri yiyip icmemek. Hatta mumkunse saglikli beslenme geyiklerine ortak olmak, o konularda muhabbet etmek. Sonucta onun hayat tarzini kalici olarak degistirmesi seni de etkileyecek.
Korayyy, yapabilirsin bunu! Hem daha saglikli olup hem hala istediklerinden yiyip icebilirsin. Bir de spora baslasan yavas yavas; yuruyusle (spor salonunda yuruyus bandi da olur) falan mesela?
Bir de rahatlamak icin icmek yerine baska bir yontem bulmak gerekiyor ama onu henuz ben de bulmus degilim. Bazen -garip ama gercek- spor yapmak ise yariyor;) Mesela uc kadeh iceceginize bi kadeh icip dans felan edin len.
yasemin dedi ki…
"Benim durumumda yuzlerce, binlerce kadin vardir eminim, kadinlar ailelerine bakar, ise gider ve bin turlu seyle ugrasirken bir yandan rejim de yapabiliyor, bu konuda kocalarina bir is dusmezken kadinlarin bu konudaki derdi nedir anlayamadim gitti."

ben de bu kadınlardanım deniz. ve ilginç bir tesadüf onur da geçen ay diyetisyene gitti. obez olmasına 1 puan kalmıştı. 29'du. neyse baya kilo verdi. 8 kilo falan. onur çok içmez de tatlı vs.yi abartırdı onları kesti, hamur, kebap gibi şeylerden vazgeçti bu sefer sanki kararli ama hiç emin olamıyorum. senelerce sofralarda arkadaş, aile yanlarında vs. dırdırcı karı pozisyonumu korudum, bazen dirsekle dürttüm, masa altından teptim çünkü evet misafir vs. gelince ya da biz bi yerlere gidince hemen fırsatı değerlendiriyor dünyayı unutuyor. çok iyrenç dırdırcı karı durumunda olmak ama öyleydim. şimdi işte onur zamanı geldi, allah'ım lutfen gitmesin.
hamileyken 25 kilo aldım, allah verdi yiyeyim aman iştahım çok diye diye yedim yedim. garsonlar sipariş verdiğimde kaç kişisiniz diye sorarlardı, utanırdım. doğumdan 10 ay sonra montinyak bilmemneyle hamilelik öncesinden 3-4 kilo fazlaya inmiştim, hala da ordayım :( ama normalim yani.

onur'un ailede de kalp rahatsızlığı var benim derdim de o. yoksa onu bulduğumda zaten son halinden sadece 4 kilocuk daha zayıftı çok da yakışıklıydı :) ay neyse yani durumlar çok benzer demeye çalışıyorum. şimdi mutfaktan çıktım buralar çok sıcak geberdim valla sebze pişircem diye. cem yuvada, ayıkla, pişir derken 2 takka ayaamı uzatıp devrilemedim ya, birazdan da gidip onu alıcam. gider inşallah şu kilolar. 10 yıldır benim tilimde tüy pitti yani.
elif dedi ki…
koray'in ailede de var kalp ama agzimi acmiyorum ben. ustelik aksamlari elcagizimla aldigim paketlerce biskuvi, muffin, ivir ziviri tuketiyoruz beraber. ya telaslandirdiniz beni simdi.
etki alanı dedi ki…
Lütfen bloğuma buyrun!
Sanırım ortak bir konumuz var.
(ufukta dizim göründüüüü)yazımı okuyun .
Tütü
şugibi dedi ki…
bir de öteki taraftan bakın diye; o da istiyor o kadar yememeyi, sağlığını tehlikeye atmamayı ama elinde değil, valla.
biz kocamla rolleri yıllar önce değişmiştik bu konuda. deli gibi yiyen ben, 500 gram aldığını fark etse, biraz göbeği çıksa hemen spor yapmaya, akşamları yemek yememeye başlayan o. alıştık da artık, yaşayıp gidiyoruz öyle. konu sağlıklı mutsuz mu sağlıksız mutlu mu olmak aslında, benim için yani.

Popüler Yayınlar