Simdi size son 72 saaatte yasadiklarimi, nasil da onlarca yeni insanla tanisip radyolardan cikmadigimi, sehir sehir, hatta ulke ulke gezdigimi, karacigerimi tamire versem yerinin oldugunu, lokantalardan jelibon asirip, insanlarin dogum gununde evlerini basip dolmalarini yedigimi, nasil da kesfedildigimi -artiz olmak ister misin sorusunu da duydum, evet cicim- yilbasi gecemi Belcika'nin bir koyunde bir eski Alman folk sarkicisi, bir salsa kralicesi, bir kendisine Amiral denmesinden hoslanan 'tanri misafiri' ve harika bir ev sahipligiyle gecirdigimi, gecenin onikisinde balkonda havayi fisekleri seyrededururken Gora'dan aldigim hayat derslerinin etkisinden henuz kurtulamamisken onun nasil da balik tutar gibi balkondan kiz tuttugunu, Almanlara hollandaca yilbasinda nar yemenin gerekliligini anlattigimi, salsa kralicesinin cigin dans hamlelerini anlatabilirdim.

Ama bunlarin tumu ozel hayat ifsaasina girer. Onun icin yapmayacagim.

2007 kagit uzerinde 'basarili' bir yildi, allah icin. Olmasini bekledigim seyler oldu, guzel seyler oldu, saglikliydik. Yeni bil dil ogrendim, kocamin isi iyi gitti, ablam evlendi, yeni bir evim oldu, nihayetinde ben bile is buldum.

Ve ben abartmayayim ama o 365 gunun yaklasik 100unu birsey olsa da simdi olup kurtulsam diye dusunerek, boyle dusundugum icin Allah tarafindan cidden bir dert ile cezalandirilacagimi dusunup korkarak, tovbe ederek,huysuzlugumla milleti sinir ederek, icimde bir carpintiyla, bazi gunler evden cikamayarak, evden ciktigim anlarda insanlarin bana baktigini dusunerek, evde musluklari, gazi acik unuttuguma kendimi inandirip habire geri donmek isteyerek, yeni yeni takintilar edinerek gecirdim. Allah dusmanimin basina vermesin, cok daraldim.

Muhtemelen ne iyi bir es oldum, ne iyi bir evlat, ne de sahane bir arkadas. Kendini kotu hissettigini icin kendini kotu hissetmenin en kotu yani kendinden baska bir seyi dusunecek halinin olmamasi. Illa ki sen, once ne kadar kotu oldugun. Yok baska bir konun. Bir de bunu saklamak icin ugrasinca tum gucunle, kalmiyor geriye birsey.

Bu yil Korayla herkes gibi olduk, biraz matlastik, daha az konusur, daha cok farzeder olduk sanki. Soylediklerimizden midir, soylemediklerimizden midir, bilinmez. Sanki azicik eskidik artik.

Hosuma gitmeyen defterler dokuldu bu sene ortaliga. Yillardir inkar ettiklerim, gul pembe gormek istediklerim en hosuma gitmeyen, yirtik haliyle ortaliklara sacildi. Gordugum seyi hic sevmedim, o kadar uzuldum, kendimi o kadar nasil kandirdigima o kadar sasirdim ki. Ama vardir bir hikmeti, artik kendimi kandirmanin zamani gecmis demek ki.

Onun icindir ki ic huzuru ve nefes alamayacak kadar mesgul olmayi diliyorum en cok yeni yildan. Oyle cok mesgul olayim ki durup da bakmaya vaktim olmasin. Afakanlar basmasin. Evim uzerime gelmesin. Koray'la tekrar tanisalim, az bisi tozumuzu atalim. Gidenler gitti ama kalanlarin uzerine titreyeyim bari.

Hadi bakalim, belki, bu sene.

Yorumlar

Doruk dedi ki…
Başkalarını bilmem ama bana şahane bir arkadaş oldun, ilgilendin benimle, benim yerime sorular sordun bana, kendi kendime sormaya korktuğum. Cevapları verirken hafifledim sanki. Tek yılbaşı kartımı sen yolladın, şaşırdım, sevindim ve seni özledim yine. Seni seviyorum, Deniz'im. Bu yıl ikimiz için de öncekinden güzel olsun, budur dileğim.
Oya Kayacan dedi ki…
1)Yani, "biz artık büyüyoruz," mu demek istedin?
2)Çevireceğin filmden haberim olsun!
doli incapax dedi ki…
deniz ben galiba ciddi ciddi lise arkadaşım falan sanıyorum seni, donna'yı, su'yu... okurken içim cızladı, bu denli sıkıntılı olduğunu bilemedim diye hayıflandım. sanki elimden bişey gelecekmiş gibi. koray da misal mahalleden arkadaşım, ilber'le ikisi takılıyorlar genelde onlar bi konuyu tartışırken ben lafa karışmaya çalışıyorum falan. işte öyle.
yedim kafayı iyice.
emelo dedi ki…
yeni yil hedeflerini begendim cok, mutlu ve heyecan dolu bir sene diliyorum - bir de arada tembellik yapabilme luksu keyfine vararaktan :)

Dugunle ilgili mesajini okudum, gec de olsa, valla simdiden her sey hallolmus gorunuyor ama eminim o gun binlerce sorun cikacak.. Ossun, napalim dicez biz de :)
Tatli Hatiralar dedi ki…
Sevdigin insanla araniz en kisa zamanda duzelir umarim ... hayat bazen boyle bi silkeliyor insani .. silkelenmek iyi belki de , tozlarini atiyor insanin (hali gibi) :P ben hayatimda herseyin yolunda tikirinda gittigi bir donemde aptal gibi bunalima girdigimi hatirliyorum . cok bunalmistim o duzenden, hersey yolundaliktan .. simdi benim de irili ufakli sorunlarim var hayatima bi renk geldi :P
yaban dedi ki…
nasil geciyor isyerinde gunlerin deniz?

Popüler Yayınlar