Deniz ve commitment

Allahim en dogrusunu sen biliyormusun. Iyi ki karsima Koray'i erken bi vakitte cikardin. Iyi ki cahil cesaretiyle hemencecik evlendim, goc ettim. Yoksa ben, facebook tarafindan onaylanmis beyazturkkizi evlenme yasi olan 27imde hala bekar olsaydim, hayatta evlenemez, kendi evime bile cikamaz, koltuga yapisir, annem kovalamadan evden bile cikamazdim.

Gectigimiz haftalarda yasadiklarim kendimle ilgili korkunc birseyi ogrenmemi sagladi: Ben ki sebatli ve can sikicilik planetinden dusmuscesine herseyi vaktinde ve normlara uygun yapmayi seven kisi, belli ki is borc altina girmek olunca fellik fellik kacmak istiyormusum.

Ev almamiz lazim.Bu aksam piyango cikmazsa ahir omrumuzde yapip yapabilecegimiz tek yatirim bu. Dahasi kiraci olmaya can dayanmiyor. Her insan gibi belimizi dogrultmak icin ilk firsatta kendimizi 20 yillik bir borca baglamamiz, bok ve kaka arasindaki evlerden birini tercih etmemiz, boyamamiz, parkelememiz, banyo ve mutfaklamamiz, borclar odememiz ve isimizi kaybetmemeye, sakatlanmamaya dualar etmemiz gerekiyor.

Evet. Bu boyle, killarinin uzamasi, kirisiklarinin cikmasi, her gun patates kizartmasi yersen belinin kalinlasmasi gibi bir gercek. Tatsiz ama ortada.

Onun icin kac zamandir ev bakiyoruz bakmasina da daha ilk ipotek uzmani gorusmesinden beri icimde feci bir his var. Cok korkuyorum. O imzayi atip borcun altina girdigimde endiseden olecegim sanirim. Korkularim sirasiyla:

1.Issiz kalirsam,
2. Ya o issiz kalirsa
3. Ya alacagimiz - illa ki bahceli olacak- evde fare cikarsa,
4. Ya evde termit varsa
5. Ya asbest varsa,
6. Ya evde bizden evvel cok mutsuz insanlar yasadiysa ve onlar yuzunden ben de cok mutsuz olursam?

Henuz bir ev yok ortada, haberiniz olsun. Ev adayi bile yok benim yuzumden. Ne ne istedigimi biliyorum ne de neyle mutlu olabilecegimi. Sehrin icindeki evler saka gibi, fiyat ve metrekare acisindan. Banliyoler deseniz, olmusum size Revolutionary Road.

Internette ev ilanlarina baktikca karariyorum. O kadar ki, hemen baska seylere, mesela rimel markalari karsilastiran web sitelerine, mesela Tayland'da tatil koylerine bakiyorum. Kafami kuma gomdum, allah tarafindan bir kuvvetin bana bir ev bulup bir zahmet tasimasini bekliyorum.

Birkac seneye daha ihtiyacim var. Yetiskin hayati 101i biraz daha uzatmaya. Bir eksik imza atmaya. Onemli kararlardan bir tanesini mechul bir zamana otelemeye. Boyle degildim, nasil boyle oldum bilmiyorum. Bir zamanlar, hayatimda daha onemli kararlari daha kolay vermistim. Ama omrumde daha yeterince seyahate gitmemisken, bes yildir ancak yeni bir yerde ayakta durmayi yeni yeni beceriyorken omrumun gelecekteki 20 senesinde maasimin buyuk kismini dort duvar bir catiya yatirmak zorunda olmak zor geliyor. Sanki bugun ev borcum yok diye nerde sabah orda aksam yasiyorum da konusuyorum ben de. Alisirim herhalde. Evi alinca alacagim kedi ve kopegin hatirina alisirim.

Of. Allahim sen yardim et.

Yorumlar

tavsan dedi ki…
hmmm, bi yandan anliyorum da, bi yandan da bu diyarlarda issizlik parasi var, sonracima kiralar desen zaten essek gibi yuksek; dolayisiyla ipotek borcu kiradan cok da yuksek olmayacaktir. yani kira oder gibi odersiniz? ayrica diyelim hersey kotu gitti veya siz baska diyarlara goc etmeye karar verdiniz evi satarsiniz, borcu kapatirsiniz, olmuyo mu?
ve de zaten ikiniz de issiz kalirsaniz kira da odeyemezsiniz ki. yani en kotu senaryo zaten ne olursa olsun kotu.
yine de diyosan ki biz bunu bu sene yapmayalim once gezip tozalim; gezin tozun o zaman diyorum; bence iyi fikir.
Güneşli Günler dedi ki…
Bende de aynı korkular, endişeler. Uzun zamandır bakıyorum ama iş karar vermeye gelince tırsıp geri dönüyorum geldiğim yollardan.
ranable dedi ki…
maksat ic huzuruysa birazcik daha paraya kiyip issizlik sikôrtasi yaptirmak da mümkün. en azindan kötü ihtimallerin kabus kismini biraz ertelemis olursunuz. sizin oralarin kiralarina bakinca hakikaten yapilabilecek en mantikli hareket ev almak gibi. öyle olunca korkma yavrucuum, gel bakayim $öyle emlakcinin yamacina..
Buralarda da durum anlattiklarindan farkli degil. Burada bizim bakabildigimiz evler yuksek giris, giris. Kot altini esim teklif ettiginde savas baltamla kovaliyorum onu. Ust kattaki evler bunlarin en az 1,5 kati oluyor. Hadi diyelim anlastiginiz bir ev buldunuz. Tapusuna bakmak gerek. Krrediye uygunluk acisindan. Ortakli mi, hisseli mi kissadan hisse mi falan. Boya badana parke islerine daha gelemedik. Dedigin cok dogru bok ile kaka arasinda kaldik. Kolay gesin.

Popüler Yayınlar