wasted years

Zor gunler gecirdim. Artik isler dort bes sene evvel, yeni evliykenki gibi, aslinda cok genc ama olgun biriyim, tercih olarak yetiskin gibi davraniyorum'u geceli cok oldu, basbayagi essek kadar oldum. (Kendinden yasca epey buyuk insanlarla cok uzun vakit gecirice hep ufalmis da cebine kacacak saniyor insan kendini) Saclarim beyazliyor, kocam otuzbes yasinin neredeyse sonuna geldi, arkadaslarimin cocuklari oluyor sira sira. Benim kadar zaman evli kalmislar catir catir bosanma vakitlerine bile geldiler.

Babannem oldu, Hollanda'da besinci yilima girdim, universiteden mezun olali bes sene oldugunu hatirlatan bir mail aldim bilgi'nin mezunlar derneginden. Vakit, bir zamanlar abilerimin, ablalarimin da hayretle isaret ettigi gibi, hizla akip geciyor, insan kendini daha dun universitenin kapisindan girermis gibi sansa da. Bu benim icin de, eh artik bunlara uzun zamandir alisik olmasi gerektigini dusundugum kocam icin de boyle.

Cumartesi gunu o, ve beraberinde yaklasik 19 bin ergenligini uzun zaman evvel bitirmis erkek bu hayattan, isten gucten, ipotek odemelerinden, terfilerden, yillik planlardan, karilarindan cocuklarindan, dusuk kolestrollu diyetlerinden, temel temizlik ve nezaket kurallarindan bir gunlugune 'tatil' ettiler. Kalan 8 bin ergen erkek ve bir avuc kadinla Iron Maiden konserine gelip hayvan gibi eglendiler.

Ayni gun ulkenin baska bir yerinde cereyan eden, 'nezih' ve 'dertli' insanlarin festivali olan Lowlands'in aksine burada fair trade- organik, biyolojik yemek standlari yoktu, kizarmis olmayan bir lokma bulmak imkansizdi hatta. Resmi icecek bira, resmi renk (elbette ki) cok yikanmaktan grilesmis siyah, resmi koku ter-bira-marihuana karisimi, resmi cinsiyet errrrkekti.

Bir avuc within temptation (evet, within temptation'u canli izledim, evet bir daha denk gelirse aksi yone kacmak gerektigini ogrendim en azindan) fani, mor kadife giysili kiz, ve benim gibi 'es durumu'ndan gelmislere ragmen.

Cayir cayir caldilar, binlerce adami tekrar on bes yasinda gibi hissettirdiler, bogur bogur bogurttuler. Etrafimda hepbiragizdan sarki soyleyen binlerce adam, kendilerini tekrar onbesinde hissettiler. Bir gun bile olsa iyi gelmistir heralde.
***
Aylar evvel bir umut yazmaya baslamis, bitirememisim. Evet, bu da boyle bir aniydi, Iron Maiden'i canli gormek superdi. Simdi sirada yeni albumune alismak icin emek gereken Metallica, hatta 'neden olmasin' kontenjanindan AC/DC var.
Ssst, Koray, Metallica diyorum, soz vermistin diyorum, sonradan caymak yok ama, tamam mi?

Yorumlar

jelatin dedi ki…
Nasıl özlemişim...
Adsız dedi ki…
ben bu blogu kac senedir ara ara okuyorum (arsivlere de bakarim boyle) ve "oha bilgi mi!?!" demek istiyorum, cidden sasirdim. alakan yokmus gibi geldi o okulla.

Popüler Yayınlar