eindhoven havadisleri

neler yapiyorum burada


Haftanin olayiydi: Pazartesinden itibaren korkuyla karisik bir merakla her ogle yemeginde salatalarimi didiklerken borsanin dususunu, ilk dalgalarin ingiltereyi vurmasini, siranin nasil hollandaya gelecegini izledim. Bu arada sali gunu kralicemiz beatrix gelip yeni butceyi acikladi. Issizlere verilen para azalacak, karisi calismayan insanlarin aldigi vergi indirimi (ki iki seneden cok o parayi aldim ben, ilac gibi de gelmisti vaktiyle) bitecekmis. Sakatlara, fakirlere, yaslilara eziyet, isverenlere kolaylik iste, bilinmedik, gorulmedik hic bisi yok.

Bu yokun boka sardigini evvelki cuma nxp acik acik olmasa da iflas acikladiginda bir daha hatirlamistim zaten. Bir haftada insanlarin gozunun feri gitti, midelerine asit, yuzlerine endise peydahlandi. Sevimsizligi kadar, yuksek teknoloji sirketleriyle de unlu sehrimiz Eindhoven'de bugunlerde nereye kafanizi cevirseniz issiz halmis bir NXP'li, projesi oldugu icin ulkesine geri donmek zorunda kalan expat, can cekisen sirket goruyorsunuz. Umutsuz, overqualified, vizesi bitmek uzere kennismigrant* CV'leri havada ucusuyor, gonderdigim red mektuplarinin haddi hesabi yok, komsumuz olan meshuur ve buyuk bir sirketin de bir iki haftaya kapanacagini duydum guvenilir kaynaklardan.

Etraftaki herkes basimi sokacak bir evim - dolayisiyla 30 senelik bir banka borcum- olmadigi icin ne kadar sansli oldugumu soyluyor, aman sakin ev almak gibi bir delilik yapma diyor. Ben ise ben turkum diyorum. Ekonomik kriz ise bana cok da yabanci bir kavram degil. Mercimegimi yer, alisveris yapmaz, sinemaya gitmez, evde oturur ve bir isim oldugu surece her gun sukrederek ise gidebilirim. Ortaokul'da omrumde gordugum ilk krizde farkettigim gibi bir hafta evvel rahatca yeten harcligim, bir hafta sonra ancak dergi almaya yetebilir (ortaokul ikinci siniftaki deniz'in ekonomiyle imtihani, roll'un nisan sayisi mi, burger king mi?) ya da universitedeyken bir gun evde izmir kofte yiyip haberlerde birinin digerinin kafasina anayasa atmasini izlememe muteakip cikan kriz zamanindaki gibi hic disari cikamadan birbirimizin evinde cay demleyip cekirdek yeme duzenine gecerek eglendigimiz (tam bu donemde camel'den ogrenci dostu winston'a gecisimi gerceklestirmistim) zamanlari yad edebilirim. Ben turkum. Bana bisi olmaz.

Yapacak cok da fazla bisi yok, sakin olmak ve beklemekten baska. Insanin zaten cok cok cok parasinin olmamasinin iyi yani da bu galiba: azicik asin, agrisiz basin. Alt tarafi biraz daha fakirlesecegiz, daha cok sikayet edecegiz. Ucuz markalari deneyip, ucuz marketlere gidip aslinda hic de tasarruf etmeden icimizdeki korku canavarini sakinlestirecegiz, sonra -umarim- gececek.

Allaha sukur genciz, saglikliyiz, - simdilik- isimiz de var. Gerisi hikaye. Hem, mercimek cok besleyici bir seydir, bilhassa uzerine portakal yiyince.

* kennismigrant:hollanda'daki yuksek egitimli, cogunlukla it sektorunde calisan, ozel vergi ayricaliklari olan gocmenlerin ismi.

yorumlar

  1. # Blogger Margot

    Birinin diğerinin kafasına anayasa fırlatmasını mütakiben çıkan kriz sırasında ben yeni mezundum ve iş arıyordum! Bir seneden fazla bulamadım, bunaldım. Çektim gittim. Antalya'daki yazlıkta günlerimi komşuların okunmuş kitaplarını ödünç alıp çekirdek gibi bitirerek ve deniz kenarında uzun saatler öylece oturarak geçirdim. Sonra çok berbat bir işe girdim, sonra daha az berbat ve bu böylece sürüp gitti. Refaha da fazla alışmamak lazım zira alışmış kudurmuştan beterdir, öyle değil mi?

    Atlatırsınız, ortak tecrübelerim bana böyle diyor.  

  2. # Blogger Nane Şekeri

    Selam Deniz,

    Bende bankaciyim,expatim ve gelismeleri yakinen takip eden bir ton Hollanda'liyla calisiyor Hollandali bir esle yasiyorum.
    Bendede bir ferahlik rahatlik var sanirsam esim ve is arkadaslarim bana bu yuzden dis biliyor.Esimin ve cevremin yemeyip icmeyip biriktirdigini biliyorum.Bu kadar karamsarlik beni cidden boguyor. Ama bende kac ekonomik kriz atlatan Turklerdenim. Kumbaralarin acilip ekmek alindi donemden geliyorum. Ben hala herseyin yoluna girecegini dusunuyorum.Ya cok iyimserim yada salak bazen dusunuyorumda olsun varsin diyorum.
    Sevgiler  

  3. # Anonymous Adsız

    Mrb Deniz,

    Buda gelir buda gecer bosuna denilmemis :)
    Hollandanin gidisati hos degil, fakat Avrupa da eknomik krizin olacagini dusunmuyorum, avrupa birligi sag olsun :) Amerika gibi tek hukumdar bir ulkenin kendi basina actigi derttir  

  4. # Blogger pandemonium

    -Zeg u?!
    -Ham-dol-sun!! :))
    http://www.milliyet.com.tr/Siyaset/SonDakika.aspx?aType=SonDakika&Kategori=siyaset&KategoriID=&ArticleID=1000590&Date=08.10.2008&b=Krize%20Hamdolsun%20%20%20yorumu&ver=90  

  5. # Blogger Oya Kayacan

    Türkiye'ye birşeycikler olmaz canıııım. Fakir başına beşyüz gram makarna dağıtan kamyonun altında iki kişi ezilir, üçü beşi de kargaşada telef olur en fazla. Onlar zaten hep vardılar... Başkaca birşeycikler olmaz!  

  6. # Anonymous Adsız

    havadisler kesildi,yazılarını bekliyoruz...  

  7. # Blogger asliberry

    Deniz pek bir mercimek teyze gördüm seni.
    Çok gençsin belki mercimek teyze'yi bilmezsin. Bir ara TRT'de hergün mercimeğin besin değerlerinden, et yerine mercimek kullanılmasının sağlık için ne kadar faydalı olduğundan bahseden bir teyze peyda olmuştu.

    Evet ya kriz bizim göbek adımız oldu.  

  8. # Blogger Eliza Doolittle

    Deniz selam..
    Kriz yorumlari super..
    Ben de bu ortamda yepisyeni expat statusuyle amsterdama geldim, ise basladim ve sanirim mercimege baslamaya az kaldi!  

sen de yorum yaz

konuşanlar

dinliyoruz


XML

Powered by Blogger



© 2007 eindhoven havadisleri | Blogger Templates .