Insan biseyden cok korkunca, olmasin diye cok gerilince garip bisi oluyor. Korkuyor korkuyor, sonra bir sure sonra umursamamaya basliyorsunuz. Boyle amaan olursa ekime olmazsa sikime kadar halleri, bir pismis kelle gibi siritmalar, bir kendinle alakali bir ay sonra, bir yil sonra fantazlileri kurma halleri. Ne yapalim, kismet buymus laflari sagdan soldan, daha iyisini yaparim halleri. Hayat iste.

Gectigimiz ay is yuzunden olecegimi sandim. Korkudan aklimi kacirdim, alt tarafi cok iyi bildigim bir duruma geri donme ihtimalim cok yuksek oldugu icin. Sonra gecti. Yani gecer gibi oldu, baktim ki her an yurek agizda, bugun mu cikarirlar, yarin mi acaba diyerek yasanmiyor, ben de aklimi saldim bayir asagi.

Once bosalan yiyecek cekmecelerimi, bitmek uzere olan cay stoklarimi yeniledim. Bir ay boyunca bugun yarin yollarlar, bari bosuna geri tasimayayim diye hic yeni bisi almamistim ama acikiyorum saat onda her gun, bir biskuvi atistirmak sart oluyor.

Sonra biten kalemleri zorlayarak yazacagima asagidan gidip yeni kalemler aldim, atilirsam yerime gelecek kiza birakirim artik.

En sonra da nefes aldim. Bu zamanda bu da bisi. Bir ay daha calistim, bir maas daha kazandim, biraz daha issizlik primi demek bu ayrica. Bakalim gelecek ayi gorecek miyim?

Korpiritiz, boyle buyuguz, soyleyiz diye diye agzimiza siciyorlar. Bu yalanlari uretenlerin en basinda, en ortasindaki departmanda bile olsan kendini unutuyorsun. Unutmamak lazim. Hepimiz gidiciyiz. Burda olmadi mi, yarin obur gun baska bir yerde yine bir carkin ufak bir dislisi olur, bu sefer de baska seyler ogrenirim belki.

Yorumlar

GorA dedi ki…
takma kafani öyle seylere
hic olmadi deniz market acarsin
ben ve kendim dedi ki…
Merhaba Deniz
Hollanda'da durum o derece mi kotu? Yani ekonomik kriz ve munasebetleri..Ben de bir suredir Hollanda'da expat olabilme hayalleri kurmakta, bunun icin de orta capli bir gayret sarf etmekteyim..Ama iyiden iyiye umudum sifirlaniyor...Bir de orada calisanlara daha saygili ve haklarini koruyan bir ortam oldugunu duyuyorum hep..Acaba sirketten sirkete degisen bir durum mudur ki bu? :(
onur e dedi ki…
merhaba deniz. blogunu bi kaç saat önce gördüm ilk defa. uzun zamandır giymediğim bi pantolonun cebinde güzel bi para bulmuş gibi mutlu oldum. daha okumadığım bir sürü yazın var, bir kat daha mutlu etti. sen de olasın.
Adsız dedi ki…
merhaba Deniz ben Türkiyeden ilknur. şubat ayı gibi eindhoven teknik ünivesitesinde 6 aylık bir eğitim alacağım. daha önce oraya gelmedim ve heyecanlıyım. seninle hollanda hakkında biraz konuşabilirmiyiz? birçok sorum olacak.mailim yurtseverilknur@gmail.com

Popüler Yayınlar