eindhoven havadisleri

neler yapiyorum burada


Bugunku kompozisyon konum ' cevremizde issizlik ' . Etrafta benim gibilerin giderek arttigini pencereden bakinca bile anliyorum.

Cok kalabalik bir caddenin uzerinde, kocaman pencereleri olan bir apartman dairesinde oturuyorum ben. Alt katlarda dukkanlar, is yerleri, ust katlarda apartmanlar, evler var hep. Yemek masasina oturdugumda bu uzun caddenin buyuk bir kismini gorebiliyorum. Gozumun gordugu yerlerde bir degisiklik var.

O bizim caddedeki dukkanlara kisa bir sure icinde var(di) demek daha dogru olacak sanirim. Son dort ay icinde kosemizdeki emlakci, jakuzici, butik, sarap dukkani (bunun sahibi olmustu, onun icin galiba) cadde uzerindeki alti yatakcidan ikisi kapandi. Siranin cok sevdigim tutun, ivir zivir dukkaninda olmasindan endiseleniyorum, uzun zamandir acmiyorlar dukkani. Evimizin tam karsisindaki bos dukkanini da kiralik tabelasi asili durdugu son sekiz ay boyunca defalarca degisti, hava sartlarina dayanamadi ama kiraci falan buldugu yok. Dukkani tutacak param olsa da yapacak isim olmaz, onun icin ben kurtaramam orayi.

Sonraa, luzumsuzca bir indirim dalgasi sardi ortaligi. Hani soyle bir alti bin yurom olsa yataga verilecek, onbir binlik bir yatagi+ bazasini+ antibakteriyel yastik ve yorganlarini+ sosyetik yatak ortulerini falan komple alabilirdim. (Yatakci cok var caddede demistim, siz oyle idas falan mi sandiniz, boyle oluyor buranin yatakcilari) ama omrumce calissam alamam sanirim oyle bir yatak. Hani belki sizin imkaniniz varsa diye haber vereyim dedim. Gelinlikci de yakinda gelinlik alana damatlik bizden kampanyasina baslar heralde. (Bak bu iyi fikirmis, gidip soyleyeyim, komsuluk yerde is yapsinlar)

Dahasi var, gunduzleri apartmanda, karsi apartmanda luzumsuzca insanlar dolasiyor, karsi apartmandaki Esterhazy ile evini habire izleyip huzursuz ettigimiz herif kac gundur evde, bu saatte pijamasiyla dolasiyor. Sokaklar kalabalik, yaslilar, bebekli anneler degil, normalde o saatte ofiste olmasi gereken ama olmayan ve ne yapacagini bilemeyen gerginler dolduruyor mahalle marketimi. Bizim apartmandaki dairesine 450.000 euro isteyen suursuz nihayetinde pes etti de evi esyali kiralamaya razi oldu.

Spor salonunu anlatmaya luzum dahi gormuyorum. Ay insanin havadaki testesterondan eksimesi mumkun artik. Hani ev kadinlari, hani sukunet, hani bos salon? Bi ton asabi, aletleri ittirip cektiren adam var etrafta. Hadi, acilin artik diyesim geliyor. Bizim de ittirip kaktiracak fazla enerjimiz, asabiyetimiz var heralde, azicik anlayisli olun.

Bi kac zaman icinde issizlik parasi almaya baslayabilirim. (Hollanda burokrasisi, kim bilir kac yil surer ama oderler uc bes bisi) O zaman da beni duzenli olarak is ariyor muyum diye kontrol eden bir calisma kocum olacak basimda. O maceralari iple cekiyorum. Duydugum kadariyla beni bahce isinde calismaya bile gondermek isteyebilirlermis. 'Deniz tarlada' veya 'Deniz ve Polonyali tarim iscisi arkadasi Piotr' gibi yeni bolumlerle karsinizda olabilecek miyim?

Sikayet ediyorum, ama allaha sukur ederek. Ben daha kotusunu gordum, bu da elbette gececek.

Bahce isinde de insan guzel kol kasi yapar, hem de ayi gibi yer diledigince.

yorumlar

  1. # Blogger Esterhazy

    Hangisi evde be? Turuncu renkten baska t-shirt giymeyen milliyetini anmak dahi istemedigim abi mi yoksa asagidaki sorunlu kirmizi mumlu adam mi??

    Ayrica hakkaten insanin 6bin yurosu olsa da alsa o yatakla ilgili ne varsa paketini... Gerci benim evimden buyuk gozukuyor o yataklar, alsam nereye koyardim bilmiyorum.  

  2. # Blogger Deniz

    Asagidaki, kirmizi mumlu ibis. Yine telefonda habire bu arada.

    Turunculularin evinde de durumlar karisik, butun gunduz perdeleri kapatip, butun gece acik tutuyorlar. Tuhaf.  

  3. # Blogger emelo

    Cok ozendim birden size.. keske benim de komsulari cekistirecegim bir komsu-arkadasim olsa!  

  4. # Blogger ycaner.tasan

    Güzel bir çalışma gerçekten :). Başarılarının devamını diliyorum.

    Bu arada karşı pencere diye bir film varıdı. onu hatırladım.

    koraya selamlar..

    Cnr  

sen de yorum yaz

konuşanlar

dinliyoruz


XML

Powered by Blogger



© 2007 eindhoven havadisleri | Blogger Templates .