‘Let’s each bring a dish from our own country’

Bu dokuz kelimenin acisini gavurda yasayanlar bilir. Ben bu gidise bir dur demek isteyenlerin, yurt odalarinda mercimek kofteli elleriyle analarini arayan zavalli oglanlarin sesiyim. Salcadan bozarmis – illa ki yanlislikla maydonoz yerine kisnis ile yapilan- kisirlari ne de olsa anlamazlar diye kakalayanlarin, pure gibi olmus yaprak sarmalariyla gunlerini gecirip afakan gecirenlerin sesiyim. Yeter bu zulum!

Yillardir her enternasyonal ortama girdigimde ensemden asagiya bir urperti geliyor. Besten fazla ulusun temsilcilerinin bir araya toplandigi her grupta bir sivri zeka o dokuz kelimeyi ediveriyor. Sonra milletin igrenc lahana sarmalarina (aa sarmale mi diyorsunuz, ne ilginc) tuhaf cig baliklarina, salatalarina (butun zavalli kuzeyliler ezilip buzulur bu ortamlarda, bizim cok da ilginc biseyimiz yok diyerek) yalandan ovguler duzerek bir omur geciriyoruz lanet olsun. Asyalilarin ugrasa ugrasa yaptiklari yemeklerin yaninda uc salataligi yogurtla karistirip cacik yapan karilara tepsi ile girismek istedim, bu emek yogun dogu yemekleri vs batililar, kadin ozgurlesmesi konusunda derin tefekkurlere dalmak istedim, midem musade etmedi. Ama artik alti yilin sonunda bu isi cozdum gibi.

Sizlere hic bir fedakarliktan kacinmadan bu degerli bilgilerimden bir demet sunmak istiyorum sayin koca gotlu expat karisi okuyucularim, sayin erasmuslularim, sayin doktoralilarim.

1. Sakin ugrasmayin: Eger altmis kisiye yaprak sarma gibi ozel bir zevkiniz yoksa (ki nerde o kadar yaprak, nerde malzeme, doktora maasi yetismez vallahi) basit bisi yapin. Mesela o yunan karamanlis atlamadan cacigi siz kapin. Hem ucuz hem guzel. Peynirli cevizli ezme de super gidiyor bu ortamlarda. Ozel tarifim ve baharat karisimimin hediyesi 10 yuro. 25 yuroya avrupa ici gonderim bile yaparim.
2. Alman’a yanasin: Ertesi gun mideyi elinize almak istemiyorsaniz Alman’a yanasin. Alman sizing caniniz, cigeriniz. Alman’in patatesinden sosisisinden size ancak yarar gelir. Thuringer sosisi buldugunuz sansli bir ortamdaysaniz yasadiniz
3. Ana yemek sona kalir: Boyle ortamlarda eger artanlari eve geri goturecekseniz ana yemeklere illa ki kimsenin dokunmayacagini hesaba katin (mini cakal)
4. Her zaman bu kadar ince planlamanin sonunda en az is/ en kral yemek dengesini super tutturdugunu dusunsen de karsina kokteyl yapip milletin aklini basindan alan bir essek cikar. Mumkunse o essek sen ol. Hem sise tasimak tabak tasimaktan daha kolay. Salgam raki’nin milli icecegimiz oldugu gercegini tum uluslara duyurabilir, gecenin sonunda pembe pembe kusan gavurlari eglenerek izleyebiliriz.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Ilk ucu yapiyordum da; 4.yu niye dusunmedim diye hayiflaniyorum. Super bir fikirmis bu salgam raki
Selen dedi ki…
ha ha ha! tam isabet, çok güldüm. Benim ilk salaklığım kızımın okulundaki United Nations Day için tulumba tatlısı yapma girişimim olmuştu. Daha önce hayatımda kekten başka şeker içeren birşey yapmamış olan ben, bütün gece ayakta kalıp iğrenç bir tatlı yaptım. Rezildi, ertesi gün de aynen tarif ettiğiniz ortamın okul dekorunda olanıydı. Artık sadece ayran ve börek yapıyorum. Yetişkinlerin oltalarına ise hiç gelmemeye çalışıyorum.
jackietreehorn dedi ki…
ahaha, simdi anliyorum dun ben cacik deyince neden guldugunuzu.
deryik dedi ki…
cacık tabii ki, anında kapmıştım. ama böyle sarımsaklı, az zeytinyağı ve kuru naneli filan. zor olanından yani :)

bi de hazır sakızlı muhallebi. bi tepsi tarçınlı bisküvinin üzerine 2 poşet muhallebiyi iyice yayıp acıcık da tarçın serpince, lezzetli bi bulamaç oluyo. tabaklarda yiyiveriyolar, öyle kase filan yok.

benim acıklı bi dolma girişimim olmuştu. paprikanın dolmalık biberle 10 farkını öyle tecrübe etmiştim. japonlar saatlerce haşlanmaktan haşat olan iç pilavı zevkle yerken, kılını kıpırdatmamış olan paprikayı dik olarak tabağa koymuş ve bana "ne zarif bi sunum şekli, paprikadan kase!" demişlerdi. ah ah.
beste dedi ki…
feci ve cok zavalli bir hava oluyor o gecelerde ya! cerkes tavugu ve mercimekli kofte yapmistim bende ama noel zamaniydi ingilizlerin yaptigi mincepie'lari yutmustum lop lop

Popüler Yayınlar