Sukur

Kac gun olmustu yazmaya baslayali, sabirla 'bisi' yazmasini bekliyordum. Nihayet bu sabah gordum ki yazmis. Turkun gavurellerdeki sinavini sahane anlatmis.

Ben kendim sahsen Turkiye delegesi olma halini neredeyse gelir gelmez biraktim, sorulan sorulara havlayarak, asagilayarak, salakliklarini yuzune vurmaktan cekinmeyerek (eh bana sormaya utanmiyorsa kac tane daha karisi var kocanin, orda icki icebiliyor musun diye, ben niye salak oldugunu soylemekten utanayim? ) cevap veren bir huysuzboka dondum ama hani yeni gelip de dovune dovune kendini, 'aslinda oyle Avrupali insanlariz ki biz, bi Nisantasi'ni gorseniz, bi bizim okulu gorseniz, cok guzel cimlerde yayiliriz, ayynen avrupali kibin' diye anlatmaya calisip, sonra Turkiye'den gelen her sahane haberle 'ahh ah, ayip oluyor simdi gavurlara' diye dusunenlere ferahlatici gelir belki bu yazi.

Ya da gelmez, gozlerini devire devire ama olur mu derler, biz modern Turkler olarak kendimizi, ozzzz kulturumuzu, modernturkiyenindogununahlakinibatininilminialmishalini tanitalim derler. Dernek dernek ordek.

Yorumlar

tavsan dedi ki…
Ahahahahaaaa! Cok eglenerek okudum Perihan Magden'in yazisini. Bir de ilk defa onu okuyormusum gibi hissettim. Bilmem belki de oyledir; ilk defa adam gibi okuyorumdur bir yazisini. Ne guzel yaziyormus bu hatun ya dedim; bir de o kelime oyunlarinda felan bir tanidiklik hissettim. Ya ben de bu tip yanitlar verme konusunda calisayim. Gerci bu konuda sevgilim kocam benden cok daha iyi; o yuzden genelde o konusuyor-du, ehe mucadelemizde basarili olmusuz ki anlasilan, pek boyle muhabbetler de kalmadi ortalikta.
Esterhazy dedi ki…
anlattiklarini cok seviyorum, anlatma tarzindan nefret ediyorum bu kadinin! lisede falan surekli laf sokup kendini iyi hisseden salak elemanlara benzetiyorum. ama cok guzel yaziyor. bilmem, belki de anlatamadim derdimi. Bi de evet, cok zor yurtdisinda turk kimligini anlatabilmek. "canlari nasi istiyorsa oyle anlasin" diyor insan en sonunda. bence sen daha guzel anlatmissin derdini perihan'dan...
deryik dedi ki…
ohooo perihancım göçmenlerle karşılaşmamış ki... "yu dont luk törkiş"i duymamış ki...

benim hollanda açılış cümlem "aa türk müsün, bombalar nasıl gidiyo?" olmuştu mesela. "iyiler, siz?" demiştim. "bugün kaç kişi öldü" dediler sonra. şaka yapmıyomuş yahu.
cezve dedi ki…
BECEEREEMIYYORUUMMM!!!! Ben Turk delegesi olma halinden kurtulamiyorum 10 senedir!!!! Bu sorumlulukmudur, salaklikmidir desem durum 1997 de, Anadolu Universitesi'nin parlak ogrencileri olarak Eindhoven universitesinin duzenledigi European Week'e katilisimizdan yadigar kaldi.Kahrolasica!!!
10 sene once Eindhoven'da Masum bir workshopun 3 Rum ogrenci tarafindan adeta bir sorgu odasina donusmesi sonucu,kizginliktan agzimdan salyalar sacarak kendimi, bazen kendimin bile akil erdiremedigi ulke kararlarini savunmaya calisirken buldugumdan beri, kurtulamiyorum bu savunma durumdan! Hala ne demeye nisantasimizi, universitelerimizi anlatmaya calisiyorum, ne diye modernligimizi gosterebilmek icin adeta gotum acik geziyorum??? Neden nedennnnn!!!!!! Asmam lazim!

Popüler Yayınlar