Gavur ellerde yasamak ile ilgili arada sirada yaziyorum. O anda o odada olmasam da mektubun tonundan, gazeteye verilmis demecten tanidik bildik birseyler cikarabiliyorum.

Kurdistan yazili haritayi gorunce yagiz, TuRRRRKKKKoglu TuRRRRKKKK gencimiz ateslenmis, kampusteki TuRRRRKKKKogluTuuRRRKK arkadaslariyla bana bak hocaaaa demisler, hocamiza ne kadar da yanlis bir yolda oldugunu, mazaallah hemmen onun nezdinde butun 'honorable' -ay saka gibi, olecegim- Turk irkindan ozur dilemezse onu cook uzeceklerini soylemisler, Hollandalilarin da bu agresyondan gotleri ucuklamis. [Daha iki hafta evvel iki tane lisede Turk ve Fasli ogrenciler catir catir birbirlerini kestiler, agresyonu fazla gelmis genc Turk erkekler bugunlerde Hollandali egitim camiasinda ucuklamaya sebep oluyor o yuzden.] Cabuk git ozur dile, yoksa seni gondeririz demisler.

Durun durun, bu haberde daha cevher coook, Hurriyet'e gore sonra olaylar soyle gelismis: 'Sağır, hemen TBMM'deki vekilleri devreye soktu. AKP'li Turhan Çömez, Büyükelçiliği ve Dışişleri Bakanlığı'nı arayarak, öğrenciye sahip çıkılmasını istedi. ' TBMM'deki vekiller 'i devreye sokuyor' ogrencimiz, dikkatinizi cekerim, kahveden, ne bileyim ulku ocagindan adam toplamak gibi bisi bu herhalde, benim anlayabilecegim turden bir yakinlik degil bu.

Buyukelciligimiz ve Disisleri Bakanligimiz gercekten bu gencimize sahip cikarlar mi acaba? Sahip cikmak nedir, gidip Dekanin kulagini cekip Cinli hocayi tenhada mi kistiracaklar? Yok, onu ogrenciler coktan halletmislerdir saniyorum.

Amsterdam Universitesi bu ogrencinin ilk tercihi imis Erasmus degisim programinda. Bu olmasaymis muhtemelen benim okudugum okula gelip benim hocalarimdan ders alacakmis. Orada da tatilinde Kurdistan'a gitmeyi istedegini soyleyen, Turkiye'nin Kurdistan diye bir komsusu oldugunu sanan hocalari olacakti.

Bu yollarin boyle boyle asildigini, Turklugun, yasadigi cografyanin dunyanin buralarindaki tezahurlerinden birinin de boyle oldugunu, bagirip cagirmadan,eglenerek, esprili bir sekilde, hele o cok cok komik 'honorable' i kullanmadan anlatabilseydi o ogrenci, tum kalbimle inaniyorum ki cok etkili olacakti, en azindan bir sonraki sunumda ayni haritanin kullanilmasini engelleyecekti. Ama ote yandan belki Hurriyet'te haber olmayacakti.

Ama iste, bu isler vizyon, dunya gorusu, mizah duygusu, ego ve kasintiyla alakali isler. Milletvekillerini 'devreye sokan' bir adamdan, bir 'sey' den, yeni ve parcasi olmayi istemedigim bir cinnet toplumu meyvesinden bahsediyoruz burada.

Ben hala buyukelciligimizin sahip cikmasi ihtimalini dusunup kahroluyorum. Hollandada yazayan yuz binlerce Turk'e kopek muamelesi yapmaya utanmadan bu ogrenciye sahip cikmalari ihtimaline.

Yorumlar

jackietreehorn dedi ki…
Maalesef olayın kahramanı Kıvanç'ı tanıyorum, tanıdığın tanıdığı vasıtasıyla numaramı alıp Hollanda hakkında bilgiler almak icin aramıştı beni 1 ay önce. Cüzdanini çaldirmıştı, kafası bozuktu hafiften ama efendi birine benziyordu.
.
Türkiye'de nasıl onemli bir kesim Hollandalıların Almanca konuştuğunu sanıyorsa, tüm Avrupa'nın her konuda tek bir fikire sahip olduğunu zannediyorsa, "Avrupa bizi sevmiyor" diyebiliyorsa (Avrupa kim lan?) buradaki bir kesim de Türkiye'nin misak-i milli sınırlarını bilemeyebiliyor haliylen. Hoca da Çinli imiş üstelik. Derdin varsa hocaya durumu anlat, yanlış bilgi kullandığını söyle, başka bir harita kullansın bir sonraki derste. Kasıtlı olarak bu haritayı seçmedi ise zaten "ok" diyecektir. "ceddin deden, neslin baban, şanlı Türk milletinden özür dileyeceksin arkadaş" tadında agresif,alıngan ve salak bir tutumla seni kim ciddiye alir?

Popüler Yayınlar